«Тірек мектебінің (РО) ауыл балаларын әлеуметтендірудегі ролі»
Султанова Махаббат Тулегенкызы, мектеп директоры
Экономиканың бәсекеге қабілеттілігі адам ресурстарының сапасымен анықталса, адамресурстарыныңсапасымектептегібілім
сапасыменайқындалады.Бүгінгітаңдаоблыстағы 445 мектептің 79 пайызы (350) - ауылдық, оның 45-іШу ауданында орналасқан,оның 4-уі М.Мақатаев атындағы тірек мектебінің желісіне енгізілген. Бүгінгі таңда тірек мектебіне төрт магниттікШ.Мұртаза, Жайсан, Еңбекші, Алға шағын жинақталған мектептер. Аталған8-11 сыныптарда оқитын176 оқушы қамтылып отыр.
Ауыл мен қала мектептеріндегі білім сапасы арасындағы алшақтықты азайту – білім беру саласындағы мемлекеттік саясаттың негізгі бағытыболыптабылады,«Жайлымектептер»салу бағдарламасын, «Қазақстан халқына» қорынан республиканың тірек мектептерін (ресурстық орталықтарын) жабдықтау жобасын іске асы-
ру,іріктеужәнеоқытунәтижелерібойыншааса өзгермелі жағдайларда басқаруға дайын кәсіби көшбасшылардыіріктеу,даярлаужәнебасқада бірқатар жүйелі шаралар жүзеге асырылуда.
ОсыданонбіржылбұрынРеспублика көлемінде
шеберлігінің жоғарлығына бірде-бір дәлелі - географияпәнініңмұғаліміАнарБаетованың
«Үздік педагог» байқауының жеңімпазы, география пәнінен 6-7 сыныптарға арналған оқулықтың авторы болса, Зинаш Манасбаева осы оқулыққа арналған жұмыс дәптерінің авторы, физикапәнініңмұғаліміБ.Сайлаубаев-математика пәнініңмұғаліміА.БалхожаеваАлматықаласында өткен математика, физика, информатика пәндерініңХ халықаралықшығармашылық байқауынақатысып,облыстықкомандамендиплом иеленгені.
Ресурстық орталықтың негізгі міндеті - ШЖМ оқушыларының білім сапасын арттырумен оқушыларды позитивтіәлеуметтендіру.Аталып отырған міндеттер сессия және сессияаралық кезеңдердеіскеасырылады.Сондықтанмагниттік мектеп оқушыларымен және мұғалімдерімен жұмыс :
Ресурстықорталықтыңжәнемагниттік мектеп мұғалімдерінің кәсіби құзіреттілігін дамыту жұмыстары мұғалімдердің
желілік әдістемелік пән бірлестіктерімен мененджірлердіңжеліліккеңесарқылыжүргізілуі жолға қойылған.
Ауыл мен қала мектептерінің білім сапасындағыалшақтықтыазайтубойыншажұмыс жүйесі құрылған. Облыстық оқу-әдістемелік орталығындатәжірибелік эксмерименттік жұмыстарды және ауыл мектептерін дамыту бөлімі өңірдегі ауыл тірек мектептердің жұмысына ұйымдастыру-әдістемелік сүйемелдеу жасайды.
«Магниттік мектептерде ғылыми- әдістемелік және инновациялық қызметтің белсенділігін арттыру арқылы мұғалімдердің кәсіби әрекеттестігіне жағдай жасау» тақырыбындағыжоспарынабасаназараударылып құрылған. (Жоспар 6 бөлімнен тұрады.)
Диогностикалықжұмыстар
Ресурстықорталықтаауылбалаларының білім сапасы мен позитивтіәлеуметтенуін қамтамасыз етуге арналған жоспар жасалып, магниттікмектептерменжүргізілетінжұмыс бағыттары белгіленген.
дискуссиялықалаңдаржұмысыжолға қойылған.
Қосымша білім беру міндеттерін іске асыра отырып, мектеп бір жағынан білім беру стандартын игеру, ал екінші жағынан –тұлғаның еркін дамуы үшін жағдай жасау қажеттігі арасындағы қарама-қайшылықтышешеді.Мектептегі 32 % балалар мектепішілік қосымша біліммен қамтылса, 84,4 % мектептен тыс қосымша мекемелерінің жұмысына
қатысады.Бұлжасөспірімдердіңпозитивті әлеуметтенуіне үлкен әсер ететін факторлардың бірі.
Сессия кезінде оқу және дамыту блогында атқарылған оқу-әдістемелік, ғылыми-әдістемелік жұмыстар сессияаралық кезеңде де жалғасып отыруықадағаланады.(слайджоспарс.ажоспар). Бұл іс-әрекет сессияаралық кезеңде жыл бойғы жасалатын жұмыспен байланыс болып саналады. Жасалған жұмыстар жинақталып, сессия кезінде талданады. Бірыңғай оқу-тәрбие жоспары бойынша істелген жұмыстар жыл соңында дәстүрлі оқушылар конференциясы, форумдарда қорғалатын топтық жобаларға негіз болады. Оқу
тәрбие жұмысының ұйымдастырылуының бір ерекшелігі–мектебіміздефорумдыжылсоңында өткізу дәстүрге айналған. Форум өткізудің тиімділігі сол:
Біріншіден: магниттік мектеп оқушыларының білім сапасы артып,мұғалімдер мен оқушылардың тұлғалық қасиеттерінің деңгейлерікөтеріліп,соныңнәтижесіндеоқушылар түрлітақырыптарбойыншашығармашылық жобалардықорғауғадайынболады.
Екіншіден: Магниттік мектеп әкімшіліктерініңжұмысызерделеніпанықталады.
Үшіншіден: ұлтжандылық, ұлттық құндылықтар насихатталып, патриоттық тәрбие беріледі,оқушылардыңадамгершілікар-ождандық қасиеттерінің оянуына түрткі болады.
Жоспарға сай белгіленгеніс-шаралар ережелеріменмагниттік мектеп әкімшілігі таныстырылып, жыл соңында«Үздік магниттік мектеп мұғалімі», «Үздік магниттік мектеп оқушысы»,«Көшбасшыоқушы»,«Үздіксынып»,
«Үздік кабинет», «Ең үздік магниттік мектеп» анықталып,форумдамарапаттапотырудәстүрге айналған.
Тірек мектебінің магниттік мектептермен шығармашылықбайланысын,ынтымақтастығын дамыту, мұғалім мен оқушылардың шығармашылық деңгейін жетілдіру мақсатында
«Тірек мектебі-тұғырым, мақтанышым тірегім» тақырыбында сессияның ашылу салтанаты ұйымдастырылып,тірекмектебініңашылуына10 жыл толуына байланысты көрме жасалды.
Тірекмектептерініңнегізгіміндетішағын жинақталған мектептердегіоқушылардың сапалы білім алуына қол жеткізуді қамтамасыз ету, сондықтан тірек мектебі білім беру үрдісініңсапасынкөтерумақсатындаоқытудың
технологияларынтиімдіпайдаланаотырып,жаңа әдістемелік жүйелер енгізуді қарастыруда.
Шағын жинақталған магниттік мектеп мұғалімдерініңкәсібиқұзіреттілігін көтеруді ұйымдастырудаТірекмектепбазасындаотандық ғалым, профессорЖ.Қараев, Ж.Кобдикова, Ш.Нұрманбетова, Ш.Шуиншина, ғылыми жетекші Ғ.Бейсенбаев, С.Қонтаев шақырылып, 2013оқу жылы «Тірек мектеп (ресурстық орталық) жағдайында білімберу сапасын қамтамасыз етуде оқу-тәрбие үдерісін технологияландырудың педагогикалық аспектілері» тақырыбындағы облыстық
ғылыми-практикалық семинар өткізіліп , Соныменқатаршеберсыныптар,тренингтер, шығармашылық есепжұмыстары жүргізіліп отырды.
Ресурстықорталыққызметіндегіөзекті мәселелер:
(ғылыми жоба, эстафеталар, конференцияларға, олимпиадаларға, оқуларға) қатыстыруға дайындау.
Мұғалімніңкәсібиқұзыреттілігінбілімберудегі көшбасшылық арқылы дамыту, оқушының әлеуетіне сай құндылықтар негізінде оқу
мен оқытудың сапалы жүйесін құра отырып, болашақжұмысперспективаларытөмендегідей қарастырылады: